Αιγάλεω : Ο Γιάννης Γκίκας για το ΣΜΑ στον Ελαιώνα
Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Συμμαχία για το Αιγάλεω” Γιάννης Γκίκας μιλά για το ΣΜΑ στον Ελαιώνα αναφέροντας τα παρακάτω :
“Ξεκίνησε δοκιμαστικά ο σταθμός μεταφόρτωσης στον Ελαιώνα Αιγάλεω, που διαχειρίζεται ο Δήμος Αθηναίων με τη συμμετοχή του Δήμου Αιγάλεω!!
Τι πόλεμο δεχθήκαμε όταν ήμασταν διοίκηση του Δήμου, επί Δημήτρη Καλογερόπουλου, για αυτό το έργο!
Για την ιστορία κι επειδή έχει αξία, οφείλω να αναφερθώ στο έργο αυτό, ως και καθ’ ύλην Αντιδήμαρχος τότε.
Ο συγκεκριμένος χώρος είχε χαρακτηρισθεί χώρος ΣΜΑ, σύμφωνα με τον περιφερειακό σχεδιασμό ο οποίος έπρεπε να κατασκευαστεί από τον ΕΣΔΝΑ.
Τότε, ο Δ. Καλογερόπουλος κατάφερε μέσω της ΤΕΔΚΝΑ να παρθεί απόφαση ότι ο σταθμός θα είναι περιορισμένου όγκου (400 τόνων) διαχείρισης απορριμμάτων, κλειστού τύπου με αποστραγγιστικά έργα και σύνδεση με τα δίκτυα, που έπρεπε να κατασκευαστούν σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές περιβαλλοντολογικές οδηγίες.
Παράλληλα όμως, ο Δήμος Αθηναίων θα έπρεπε να κατασκευάσει, λόγο του όγκου των απορριμμάτων, άλλους δύο ΣΜΑ, ενώ ο Δήμος Αιγάλεω θα είχε αντισταθμιστικά οφέλη της τάξεως των 1.200.000 Ευρώ.
Επίσης, μηδενιζόταν το κόστος που πλήρωνε ο Δήμος Αιγάλεω για τη μεταφορά των απορριμμάτων στην χωματερή, που σύμφωνα με τα τότε στοιχεία ανέρχετο σε περίπου 1.150.000 Ευρώ.
Μάλιστα, ο Δήμος Αιγάλεω πήρε προκαταβολή από τον ΕΣΔΝΑ σε δόσεις, συνολικού ποσού περίπου 900.000 Ευρώ καθώς και αντισταθμιστικά, που χρησιμοποιήθηκαν για αγορά εξοπλισμού.
Η απόφαση αυτή δέχτηκε φοβερό πόλεμο αμέσως. Η παράταξή μας προχώρησε μπροστά σχεδόν μόνη της. Η υπόθεση έφτασε μέχρι της Βουλή, όπου εκπρόσωπος του Συνασπισμού τότε στον ΕΣΔΝΑ μας κατήγγειλε γιατί πήραμε ως Δήμος τα χρήματα από τον ΕΣΔΝΑ και μας κατηγόρησε ότι ενεργούσαμε δήθεν εις βάρος της πόλης μας.
Στο Δημοτικό συμβούλιο δεχτήκαμε επίθεση από την αντιπολίτευση για το θέμα αυτό.
Γιατί;
Γιατί ο Δήμος Αιγάλεω δεν θα είχε απορριμματοφόρα να πηγαίνουν από τις τέσσερις περιφέρειες στον ΧΥΤΑ, θα είχε ανάγκη λιγότερων καυσίμων, θα αντιμετώπιζε λιγότερες φθορές απορριμματοφόρων, θα χρειαζόταν λιγότερες εργατοώρες, αφού μια βάρδια θα τα κατάφερνε περίφημα και θα εξασφάλιζε και ανταποδοτικά οφέλη!
Σήμερα, μετά την εκχώρηση από τον ΕΣΔΝΑ στον Δήμο Αθηναίων του δικαιώματος κατασκευής του ΣΜΑ το 2011, το μόνο που γίνεται από όλα αυτά είναι ΣΜΑ ανοιχτού τύπου με διαχείριση μόνο του Δήμου Αθηναίων χωρίς τη δημιουργία άλλου σταθμού, ως όφειλε.
Χρειάζονται απαντήσεις:
Πόσους τόνους επεξεργάζεται η υποδομή αυτή το 24ωρο;
Ποια έργα υποδομής έχουν πραγματοποιηθεί; Με ποιες και τι είδους άδειες;
Τι αντισταθμιστικά οφέλη έχουν προβλεφθεί για το Δήμο μας;
Ποιες θέσεις εργασίας θα καλυφθούν από δημότες μας;
Όταν έγιναν οι μεμονωμένες πράξεις εφαρμογής στον Ελαιώνα, που και τότε είχαμε κατηγορηθεί, η Διοίκηση του Δ. Καλογερόπουλου πέτυχε την παραχώρηση του χώρου του ΟΤΕ στην Σαλαμινίας για να μεταφερθούν οι Υπηρεσίες Καθαριότητας ώστε να είναι πλησίον του ΣΜΑ. Τα καταφέραμε χωρίς ένα ευρώ. Από το 2010 έως και σήμερα, το κτίριο αφέθηκε στην τύχη του λεηλατημένο.
Επίσης, καταφέραμε να μην μας πάρουν το ακίνητο που στεγάζονται σήμερα οι Υπηρεσίες Καθαριότητας (το χρειάζονταν για τον Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων, ΣΥΛ) διαφορετικά δεν θα προχωρούσαμε στις πράξεις εφαρμογής. Με τη δημιουργία του ΣΥΛ, ο Δήμος Αιγάλεω κρατάει στην ιδιοκτησία του 6 από τα 10 στρέμματα καθαρά και διαθέσιμα προς εμπορική εκμετάλλευση και εξασφάλιση εσόδων για το Δήμο.
Επίσης, είχαμε δεσμεύσει την Διοίκηση του Δήμου Αθηναίων να μεταφέρει τις Υπηρεσίες Καθαριότητας της σε άλλο χώρο για να γίνει χώρος πρασίνου, ο χώρος απέναντι από το Ελληνικό Μολύβι, όπως προβλέπεται από το διάταγμα του Ελαιώνα, απομακρύνοντας αυτή την ασχήμια από την είσοδο της πόλης του Αιγάλεω.
Με τον σταθμό του Μετρό στον Ελαιώνα, την δημιουργία του Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων, την δημιουργία Πρασίνου και την αξιοποίηση του χώρου των Υπηρεσιών Καθαριότητας (σημερινός) θα άλλαζε ριζικά το τοπίο, θα δημιουργούντο θέσεις εργασίας και θα εξασφαλίζονταν έσοδα για το Δήμο μας.
Με τις πράξεις εφαρμογής και τις αλλαγές χρήσεις γης στις οποίες είχαμε τότε προχωρήσει, τα κλειστά εργοστάσια θα αξιοποιούνταν δίνοντας θέσεις εργασίας και συνεισφέροντας στην ανάπτυξη της πόλης μας. Αντ’ αυτού, μέχρι σήμερα παραμένουν κουφάρια.
Για να μην αναφέρω την εγκατάλειψη της ιδέας του υπόγειου χώρου στάθμευσης στον Εσταυρωμένο (400 θέσεων), για την οποία είχε δεσμευτεί η Αττικό Μετρό και τον εξωραϊσμό της πλατείας με αρχικό προϋπολογισμό 3.000.000 Ευρώ.
Φεύγοντας το 2010 από την Διοίκηση του Δήμου κανένα από αυτά δεν έγιναν με ευθύνη των μετέπειτα Διοικήσεων.
Δικαιολογημένα πανηγύριζαν τα στελέχη της Αττικό Μετρό.
Πόσο διορατική ήταν η τότε Διοίκηση για την Πόλη μας!
Απ’ όλα όσα με σοβαρό σχεδιασμό και γνώμονα την ανάπτυξη του τόπου μας καταφέραμε να πετύχουμε, τι έχει υλοποιηθεί από τις Διοικήσεις που μας διαδέχθηκαν;
Μήπως δεσμεύτηκε ο Δήμος Αθηναίων και ο κ. Καμίνης για τον ΣΜΑ σε τίποτα;
Μήπως ζήτησε τίποτα ο Δήμος Αιγάλεω;
Μήπως έκανε τίποτα η Αττικό Μετρό;
Μήπως η Κυβέρνηση προχώρησε τον Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων;
Τολμήσαμε. Διεκδικήσαμε. Προχωρήσαμε. Και αυτά, παρά τους τοίχους που υψώθηκαν μπροστά μας, παρά τη σφοδρή αντίσταση και αντίδραση που συναντήσαμε.
Επτά χρόνια μετά, είναι φανερό σε όλες και όλους πόσο μπροστά βλέπαμε.
Πόσο πολεμήσαμε για τούτη την πόλη και την ανάπτυξή της.
Πόσο έξω από κομματικά και άλλα συμφέροντα λειτουργήσαμε, με μόνο στόχο ένα καλύτερο μέλλον για το Αιγάλεω
Πόσο προσηλωμένοι ήμασταν σε αυτό που λέγαμε: ότι είμαστε ΜΟΝΟ ΑΙΓΑΛΕΩ!”