Εργασία

Ισχυρές διαφωνίες της ΠΟΕ-ΟΤΑ στο νομοσχέδιο για την κινητικότητα – Μνημονιακές δεσμεύσεις να λειτουργούν οι υπηρεσίες με το 65% του δυναμικού τους

 

Ο Πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Νίκος Τράκας
Ο Πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Νίκος Τράκας

Ισχυρές διαφωνίες διατυπώνει η ΠΟΕ-ΟΤΑ στο νομοσχέδιο για την κινητικότητα , ενώ κάνει λόγο ότι επιχειρείται στο πλαίσιο των μνημονιακών δεσμεύσεων και μετά την κατάργηση των κενών οργανικών θέσεων

όλες οι υπηρεσίες να λειτουργούν στο 65% του δυναμικού τους .

Πολλές και σημαντικές είναι οι διαπιστώσεις που κάνει η ΠΟΕ-ΟΤΑ σχετικά με το νομοσχέδιο για την κινητικότητα , όπως αυτές καταγράφονται σε σχετικό κείμενο που δόθηκε στην δημοσιότητα .

 

Συγκεκριμένα :

1. Η πολυσυζητημένη διάταξη που αφορούσε στο αίτημα για την μετατροπή της σχέσης εργασίας των εργαζομένων Αορίστου Χρόνου σε Δημοσίου Δικαίου, που αποτελούσε ρητή δέσμευση του πρώην Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Γ. Κατρούγκαλου αλλά και του νυν Αναπληρωτή Υπουργού κ. Χ. Βερναρδάκη, δεν έχει συμπεριληφθεί στο σχέδιο Νόμου. Γεγονός που αναδεικνύει πως η κυβέρνηση «παίζει» με την ελπίδα των εργαζομένων που αφορά στην επίλυση κρίσιμων ζητημάτων.

2. Η κινητικότητα αφορά μόνο στους Διοικητικούς υπαλλήλους (άρθρο 3, παρ.1) και όχι στο σύνολο του προσωπικού γεγονός που σημαίνει πως όχι μόνο δεν θα καλυφθούν τα τεράστια κενά σε εργατοτεχνικό κυρίως προσωπικό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά ενδέχεται να δημιουργηθεί επιπρόσθετο πρόβλημα, αφού πολλοί, λαμβάνοντας υπόψη την ουσιαστική εγκατάλειψη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα θελήσουν να μετακινηθούν στο Δημόσιο.

3. Προϋπόθεση συμμετοχής ενός φορέα στην διαδικασία της κινητικότητας είναι να έχει πραγματοποιηθεί αξιολόγηση δομών. Σε πολλούς Δήμους παρατηρείται το φαινόμενο να ανατίθενται σε ιδιωτικές εταιρείες αυτή η αρμοδιότητα, γεγονός το οποίο καμιά εγκυρότητα και αξιοπιστία δεν διασφαλίζει. Αντίθετα, στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων θα «υιοθετηθεί» η γραμμή της Διοίκησης!!! Αλήθεια, πως θα γίνει ουσιαστική αξιολόγηση δομών όταν πολλοί Δήμοι δεν έχουν καν Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.) ή όταν οι κενές οργανικές θέσεις έχουν καταργηθεί μέσω μνημονιακής διάταξης; Η αξιολόγηση δομών μπορεί να είναι αξιόπιστη μόνο εφόσον ανταποκρίνονται σε οργανογράμματα που θα απεικονίζουν χωρίς μνημονιακές δεσμεύσεις τις ανάγκες των πολιτών αλλά και των Υπηρεσιών σε έμψυχο δυναμικό.

4. Δεν προβλέπεται η «σύμφωνη γνώμη» του φορέα προέλευσης γεγονός που ουσιαστικά μπορεί να οδηγήσει σε επιπρόσθετα προβλήματα υποστελέχωσης υπηρεσιών. Σε περίπτωση δε που μια υπηρεσία είναι στελεχωμένη σε ποσοστό μικρότερο του 65% των θέσεων που προβλέπει ο Ο.Ε.Υ. δεν θα έπρεπε να δίνεται καν η δυνατότητα μετάταξης παρά μόνο για ειδικούς λόγους. Αντίθετα καταργείται ακόμη και η απαγόρευση μετάταξης εργαζομένου μοναδικού στον κλάδο του δίνοντας έτσι σε κάποιους αιρετούς τη δυνατότητα της πλήρους απαξίωσης υπηρεσιών με απώτερο σκοπό την ιδιωτικοποίηση ως «αναγκαία λύση».

5. Κατάργηση της συμμετοχής των Υπηρεσιακών Συμβουλίων στις μετατάξεις των εργαζομένων και υποκατάστασή τους από όργανα «πλήρως ελεγχόμενα». Είναι αξιοσημείωτο πως έπρεπε να κυβερνηθεί η χώρα από την συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. προκειμένου να καταργηθεί πλήρως η συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων στην λήψη των αποφάσεων.

6. Συντονισμένα και μεθοδικά, άρθρο-άρθρο, αποδομείται και απαξιώνεται ο Κώδικας Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Ν.3584/2007) μιας και οι σχετικές διατάξεις που αφορούν σε μετατάξεις και αποσπάσεις καταργούνται με την ψήφιση της «κινητικότητας».

7. Δίνεται η δυνατότητα μετάταξης σε άλλη θέση ακόμη και χωρίς την ύπαρξη σχετικής ειδικότητας εφόσον ο εργαζόμενος έχει τα τυπικά προσόντα.

Η Ομοσπονδία υποστηρίζει πως το σχέδιο Νόμου για την κινητικότητα των εργαζομένων στο Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α. όχι μόνο δεν θα επιλύσει τα προβλήματα που φιλοδοξεί να λύσει αλλά θα δημιουργήσει νέα .

Τέλος , η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.εκφράζει την αντίθεσή της ” με μια διαδικασία που θα αντικαταστήσει πλήρως το θεσμικό πλαίσιο του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Ν.3584/2007) ιδιαίτερα όταν βασικό της εργαλείο θα αποτελεί μια αξιολόγηση δομών που δεν λαμβάνει τις ουσιαστικές, πραγματικές, καθημερινές ανάγκες αλλά για μια ακόμη φορά εντάσσεται στη λογική των περικοπών ανθρώπινου δυναμικού και δομών με απρόβλεπτες για τους εργαζόμενους και την Τοπική Αυτοδιοίκηση συνέπειες. Αξιολόγηση δομών που υπό τις παρούσες συνθήκες και προϋποθέσεις θα μας βρει αντίθετους!!!”

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό. Περισσότερα

Κλείσιμο