FeaturedΠολιτισμόςΣυνεντεύξεις

“Κάνε την φωνή σου επιστήμη”

Πέντε καταξιωμένες καλλιτέχνιδες μιλούν στην aftodioikisinews

” Κάνε την φωνή σου επιστήμη”, αυτό είναι το μήνυμα και η πεμπτουσία της προσπάθειας που καταβάλλουν 5 καλλιτέχνιδες του Λυρικού τραγουδιού ,

με συλλογικό και συντονισμένο τρόπο , μέσα από την εταιρεία που έχουν δημιουργήσει , την PhonoQuest

Πρόκειται για τις κυρίες Ειρήνη Παπαδημητρίου , Μαρίνα Θεοδωροπούλου , Δήμητρα Κοκκινοπούλου , Ζωή Φράττη και Ειρήνη Τσιρακίδου

Οι πέντε καταξιωμένες καλλιτέχνιδες του λυρικού τραγουδιού και του θεάτρου, ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να βάλουν τη φωνή στο πιο ψηλό βάθρο.

Γνωρίζοντας καλά την τεράστια ανάγκη που υπάρχει στον χώρο των καλλιτεχνών για την απόκτηση επιστημονικής γνώσης και εργαλείων σωστής χρήσης και προστασίας της φωνής, δημιούργησαν ένα δίκτυο συνεργατών από επιστήμονες και θεραπευτές φωνής, με τους οποίους διοργανώνουν εκπαιδευτικές και ενημερωτικές δράσεις σε όλη την Ελλάδα.

Γιατί η φωνή μας είναι ίσως είναι το εισιτήριο για την επιτυχία σε πολλά επαγγέλματα. Μένει να το ανακαλύψουμε…

Συνέντευξη στην Μαρία – Χριστίνα Μπακλαβά

Τις πέντε κυρίες συνάντησε η δημοσιογράφος Μαρία – Χριστίνα Μπακλαβά για λογαριασμό της aftodioikisinews.gr για μια συνέντευξη , η οποία ακολουθεί :

Τι είναι η PhonoQuest;

 

Η PhonoQuest είναι μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, αποτελούμενη από καλλιτέχνιδες του λυρικού τραγουδιού με πάθος για την ανθρώπινη φωνή.

Κινητήριος δύναμη της ομάδας είναι η επιθυμία να δοθούν απαντήσεις στα σημαντικά φωνητικά ζητήματα των επαγγελματιών φωνής, μέσα από τον δημιουργικό διάλογο μεταξύ τέχνης και επιστήμης της φωνής. Με τον τρόπο αυτό η επιστήμη μπορεί και οφείλει να γίνει κατανοητή και εύχρηστη σε όλους όσους η φωνή αποτελεί εργαλείο της δουλειάς τους.

Η κα Ειρήνη Παπαδημητρίου

 

Δηλαδή; Τι ακριβώς κάνετε;

 

Δραστηριοποιούμαστε πολύπλευρα. Βασικός άξονάς μας είναι η οργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, μέσα από τις οποίες επικοινωνούμε τον πλούτο των επιστημονικών ευρημάτων για την υγεία της φωνής και προτείνουμε πρακτικές εφαρμογές των γνωστικών εργαλείων.

Συμμετέχουμε σε ερευνητικά προγράμματα, μουσικά, επιστημονικά και εκπαιδευτικά, ενώ οι πολιτιστικές δράσεις αποτελούν εξίσου σημαντικό μέρος των προγραμμάτων μας.

 

 

Πότε ξεκινήσατε ως ομάδα;

 

Είμαστε πέντε στο σύνολο ιδρυτικά μέλη της PhonoQuest, που μας συνδέουν δεσμοί φιλίας, εκτίμησης και συνεργασίας. Μας διακατέχει το ίδιο πάθος για την αναζήτηση του ελεύθερου ήχου. Άλλωστε, αυτό δηλώνει και το όνομα της εταιρείας μας, την αναζήτηση της φωνής.

Την περίοδο της πανδημίας, και συγκεκριμένα στη διάρκεια της πρώτης καραντίνας στην Ελλάδα, αποφασίσαμε να μη μείνουμε καθηλωμένες και άπραγες στα σπίτια μας, αλλά να τολμήσουμε κάτι εντελώς αντισυμβατικό για τα δικά μας δεδομένα: να φτιάξουμε μια εταιρεία, μέσα από την οποία να μπορούμε να διευρύνουμε την αναζήτησή μας και να συσπειρώνουμε γύρω μας ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο πάθος.

Η πρώτη μας δράση ήταν μια διαδικτυακή σειρά με τον τίτλο “Corona Sapiens”, στην οποία συμμετείχαν σπουδαίοι Έλληνες καλλιτέχνες, αλλά και απλός κόσμος, που μοιράστηκε μαζί μας την πρωτόγνωρη εμπειρία της καραντίνας και τις επιπτώσεις της. Είχε πολύ ενδιαφέρον! Ήταν κάτι επίκαιρο και πρωτοποριακό, καθώς κατάφερε να ενώσει τις φωνές των ανθρώπων και να τους βάλει να συνομιλήσουν, έστω και μέσα από τα σπίτια τους.

Αμέσως μετά την καραντίνα σχεδιάσαμε το πρώτο ARTience Συνέδριο για την ανθρώπινη φωνή. Απευθυνθήκαμε στη διεπιστημονική ομάδα Voice Mentoring, στην οποία ανήκει και το ιδρυτικό μας μέλος Ειρήνη Τσιρακίδου, και αρχίσαμε να οργανώνουμε διεξοδικά την υλοποίησή του. Ήταν μια παράτολμη πρωτοβουλία για τις συγκυρίες της Covid εποχής, όμως τα καταφέραμε!

Ο Δρ Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος ήταν ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και τα μέλη της Voice Mentoring υποστήριξαν με τις εισηγήσεις τους την επιτυχημένη διεξαγωγή του συνεδρίου. Η τεράστια γνώση του Δρ. Λαμπρόπουλου στον τομέα της επιστήμης της φωνής και η εμπειρία του στον επιστημονικό χώρο, έπαιξαν πρωταρχικό ρόλο στην παρουσία εξεχουσών προσωπικοτήτων, τόσο από τον επιστημονικό, όσο και από τον καλλιτεχνικό χώρο.

Όμως τίποτα από όλα αυτά δε θα είχε πραγματοποιηθεί χωρίς την υποστήριξη της Περιφέρειας Θεσσαλίας, του Δήμου Τρικκαίων και του Ερευνητικού Κέντρου- Μουσείου Τσιτσάνη, οι οποίοι αγκάλιασαν τις προτάσεις μας και πίστεψαν στις δυνατότητές μας.

Η εμπιστοσύνη και η υποστήριξή τους έκαναν κυριολεκτικά τα αδύνατα δυνατά!

Η κα Μαρίνα Θεοδωροπούλου

 

Γιατί είναι τόσο σημαντική η φωνή; Όλοι έχουμε φωνή, αλλά έτσι όπως μας το παρουσιάζετε δείχνετε μΙα διάσταση για την οποία πολύ λίγα γνωρίζει το ευρύ κοινό. Είναι κάτι που αφορά αποκλειστικά τους τραγουδιστές;

 

Ίσως να μην έχει περάσει από το μυαλό σας, αλλά επαγγελματίας φωνής είστε κι εσείς ως παρουσιαστής/τρια. Κάθε άνθρωπος για τον οποίο η φωνή είναι το μέσο της εργασίας του, θεωρείται επαγγελματίας φωνής. Ένας δικηγόρος, ένας δημόσιος ομιλητής, ένας πολιτικός, ένας ηθοποιός, ένας δάσκαλος, ένας γυμναστής ή ένας ψάλτης υπερ-χρησιμοποιούν τη φωνή τους και είναι πολύ συνήθεις οι φωνητικές κακώσεις και δυσλειτουργίες σε αυτούς.

Συνήθως δίνουμε πολύ λίγη σημασία στη φωνή, γιατί τη θεωρούμε δεδομένη. Επιπλέον, οι φωνητικές χορδές, ακόμη κι όταν καταπονούνται, δε δείχνουν εύκολα σημάδια πόνου, μιας και στερούνται υποδοχείς πόνου. Όταν καταλήξει να πονά το σύστημα γύρω από τον λάρυγγα, συνήθως έχει δημιουργηθεί σημαντικό πρόβλημα στην ισορροπία, συμμετρία και κινητικότητα του φωνητικού μηχανισμού. Η φωνή μας εκφράζει κάθε λεπτό, σε κάθε της ήχο, τα συναισθήματα και τη σκέψη μας. Για φανταστείτε να έχετε μια φωνή η οποία είναι αδύναμη, ‘σπάει’ συχνά και δεν μπορεί να επικοινωνήσει και να εκφράσει αυτό που νιώθετε! Το δυνατό γέλιο, το σπαρακτικό κλάμα, το υπόκωφο χαχανητό, ο αναστεναγμός είναι όλα διακυμάνσεις και δυναμικές, που εκφράζουν μέσα από τη φωνή μας τον πλούτο των συναισθημάτων μας.

 

Πώς μπορεί να τραυματιστεί μια φωνή;

 

Μια φωνή μπορεί να τραυματιστεί μέσα από μακροχρόνιο και έντονο φωνητικό έργο, από πολύωρη χρήση, δυνατή ομιλία σε χώρο με αυξημένα επίπεδα θορύβου και μερικές φορές κι από άλλους παράγοντες, όπως η ξηρότητα. Φυσικά η φωνή δεν τραυματίζεται από τη μια στιγμή στην άλλη – εκτός εάν βρεθεί κανείς σε ένα γήπεδο και φωνάζει ασταμάτητα με όση δύναμη έχουν οι πνεύμονές του για 90 λεπτά…! Σε γενικές γραμμές πρέπει να θυμόμαστε πως και οι φωνητικές χορδές είναι δύο μύες, οι οποίοι χρειάζονται οπωσδήποτε ξεκούραση, όπως και το σώμα μας. Εάν κάποιος σηκώνει πολύ συχνά μεγάλο βάρος, κάποια στιγμή οι μύες του θα τον εγκαταλείψουν. Το ίδιο συμβαίνει και με τη φωνή μας, αλλά με άλλο τρόπο. Έρχεται μια στιγμή που βραχνιάζει ή σπάει ή αρχίζει να καίει ο λαιμός μας. Όλα αυτά είναι σημάδια πως κάτι δεν πάει καλά με τη φωνή μας. Όμως, επειδή δεν πονά, δε δίνουμε σημασία. Λέμε συνήθως “θα κοιμηθώ και αύριο θα είμαι καλά”. Και αυτό μπορεί  όντως να ισχύει κάποιες φορές. Όταν όμως γίνεται επανειλημμένα και για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε αρχίζουν να εμφανίζονται τα συμπτώματα.

Η κα Δήμητρα Κοκκινοπούλου

Υπάρχουν τρόποι για να προστατέψουμε τη φωνή μας;

 

Τρόποι προστασίας της φωνής υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί. Καταρχάς, η σημαντικότερη προστασία για τη φωνή είναι να μη μιλάμε δυνατά σε χώρους με έντονο θόρυβο. Και αυτό είναι μια συμβουλή προς όλους τους ανθρώπους.

Ανάλογα βέβαια με το επάγγελμα και τη χρήση της φωνής, υπάρχουν διαφορετικά πρωτόκολλα προστασίας. Ένας τραγουδιστής ή ένας ηθοποιός, των οποίων η φωνή χρειάζεται να βρίσκεται συνέχεια στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και τη μέγιστη αποδοτικότητα, έχουν πιο αυστηρά πρωτόκολλα προστασίας. Οφείλουν να προστατεύονται όχι μόνο από τις εξωτερικές συνθήκες, αλλά και από τις εσωτερικές, όπως είναι η υγρασία του σώματος, η ελαστικότητα του φωνητικού μηχανισμού, η διατροφή, η ψυχική ισορροπία κ.λπ.

Ένας εκπαιδευτικός, που χρειάζεται να μιλά πολλές ώρες την ημέρα και πρέπει να ακούγεται σε μια πολύβουη τάξη μαθητών, ως επί το πλείστον λειτουργεί τη φωνή του σε μεγάλες εντάσεις και πιέσεις, προκαλώντας αναπόφευκτα προβλήματα στον φωνητικό μηχανισμό. Με τον τρόπο αυτό μοιραία επηρεάζεται η εργασία, αλλά και η ποιότητα ζωής τους. Επομένως, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γνωρίσουν τρόπους προστασίας της φωνής τους και να κατανοήσουν τις παραμέτρους που επηρεάζουν τη σωστή λειτουργία της, ώστε να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους. Η χρήση χειλόφωνου, για παράδειγμα, είναι αναγκαία στους εκπαιδευτές, ειδικά όταν η φωνή τους εμφανίζει σημάδια κόπωσης.

Βέβαια για τέτοιες ριζικές αλλαγές στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, χρειάζεται πρωτίστως να ευαισθητοποιηθεί το Υπουργείο Παιδείας και να κατανοήσει την αναγκαιότητα πρόληψη ή και αντιμετώπισης του προβλήματος, κάτι όχι και τόσο εύκολο… Η  PhonoQuest αυτή τη στιγμή, μέσω των σεμιναρίων που διοργανώνει σε διάφορες πόλεις, προσφέρει μεμονωμένα υποστηρικτικά εργαλεία και θεραπευτικές τεχνικές για την ανακούφιση των εκπαιδευτικών και τη διευκόλυνση του έργου τους.

 

Η κα Ζωή Φράττη

Με ποιον τρόπο συνεισφέρετε σε αυτό;

 

Θεωρούμε υψίστης σημασίας να γνωρίζουν οι επαγγελματίες της φωνής από τι δομείται ο φωνητικός μηχανισμός, πώς λειτουργεί και από τί επηρεάζεται, ώστε να μπορούν να ελέγχουν μόνοι τους την απόδοσή τους, αλλά και την υγεία της φωνής τους.

Η επιστήμη τα τελευταία σαράντα χρόνια έχει κάνει άλματα στην κατανόηση του μηχανισμού παραγωγής της ανθρώπινης φωνής. Δεν έχει αποκωδικοποιήσει πλήρως όλες τις λειτουργίες του, όμως έχει ρίξει φως σε αυτές. Αν σας ρωτούσα τι κοινό έχει η απογείωση του αεροπλάνου με τη φωνή σας, θα ξαφνιαζόσαστε με την ερώτησή μου. Κι όμως οι δύο αυτές ασύνδετες ‘μηχανές’ χρησιμοποιούν ως αρχή λειτουργίας τους το ίδιο φυσικό φαινόμενο, το θεώρημα του Μπερνούλι ή αλλιώς Bernulli effect. Ή ακόμα εάν σας ρωτούσα τί κοινό έχει η θεωρία του χάους με τη φωνή σας, θα θεωρούσατε ότιμκάνω κάποιου είδους αστείο. Ωστόσο, είναι ακριβώς αυτή η θεωρία του χάους που εξηγεί τις δίνες του αέρα που σχηματίζονται πάνω από τις φωνητικές χορδές σας την ώρα που μιλάτε. Όπως καταλαβαίνετε, το ανθρώπινο σώμα είναι ακόμα ανεξερεύνητο τοπίο και όλα όσα θεωρούμε δεδομένα στη λειτουργία του, στην πραγματικότητα κρύβουν πίσω τους ένα τεράστιο μυστήριο που καλούμαστε να αποκωδικοποιήσουμε.

Αντιλαμβάνεστε πόσο συναρπαστικός είναι ο κόσμος της φωνής και πόσο ανεξερεύνητος  παραμένει; Αυτό ακριβώς ενθουσίασε κι εμάς κι αποφασίσαμε να μοιραστούμε το πάθος μας με όλους όσους χρησιμοποιούν τη φωνή ως μέσο έκφρασης ή ως εργαλείο της δουλειάς τους, ανακαλύπτοντας μαζί τους συναρπαστικές λειτουργίες για την κατανόηση, την αποκωδικοποίηση και τον έλεγχο του φωνητικού οργάνου.

Για τον σκοπό αυτό και, καθώς εμείς ως καλλιτέχνιδες δε διαθέτουμε το απαιτούμενο επιστημονικό υπόβαθρο, συνεργαζόμαστε πρωτίστως με τη διεπιστημονική ομάδα φωνής, Voice Mentoring, η οποία απαρτίζεται από την αφρόκρεμα των επιστημόνων και θεραπευτών φωνής στην Ελλάδα. Η Voice Mentoring υποστηρίζει και επιμελείται την επιστημονική οργάνωση όλων των δράσεών μας. Παράλληλα επιδιώκουμε να γνωρίζουμε όλους τους επιστήμονες και τις ειδικότητες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και μπορούν να συνεισφέρουν με τη γνώση τους στην εκπαίδευση και ενημέρωση των επαγγελματιών φωνής.

 

Η κα Ειρήνη Τσιρακίδου

Πείτε μας λίγα λόγια για τη Voice Mentoring

 

Η Voice Mentoring είναι, όπως προανέφερα, μια διεπιστημονική ομάδα φωνής, που αποτελείται από φωνιάτρους, ΩΡΛ, φωνοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, φυσικοθεραπευτές και εκπαιδευτές φωνής και εργάζεται πάνω στη φωνητική αποκατάσταση. Τα μέλη της είναι διακεκριμένοι Έλληνες επιστήμονες και θεραπευτές με τεράστια εμπειρία στον χώρο της φωνής. Ο Δρ Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος είναι ο επικεφαλής. Ένας σπουδαίος επιστήμονας με ιδιαίτερο το πάθος μας για την εξερεύνηση της φωνής. Η βαθιά αγάπη του για το αντικείμενο κι ο ενθουσιασμός του για τη μελέτη της φωνής, έχει εμπνεύσει μεγάλο αριθμό επιστημόνων και καλλιτεχνών να ακολουθήσουν το μονοπάτι του.

 

Μέσα στις δράσεις σας συναντάμε συχνά τον όρο ARTience. Τι ακριβώς σημαίνει?

 

Οι δράσεις ARTience αντιπροσωπεύουν τη φιλοσοφία της εταιρείας μας. Η λέξη είναι δική μας δημιουργία και προκύπτει από τη σύνθεση των λέξεων Art & Science.

 Όλες οι δράσεις ARTience έχουν ως θέμα τη διάδοση της επιστημονικής γνώσης στους επαγγελματίες φωνής. Μεταφράζουμε την επιστημονική γνώση με τέτοιο τρόπο, ώστε να εύληπτη από τον μη επιστημονικά καταρτισμένο κόσμο και προσφέρουμε μια εργαλειοθήκη, με την οποία διευκολύνεται η φωνητική χρήση, μεγιστοποιείται η απόδοση και προστατεύεται η φωνή του επαγγελματία.

Αυτό ασφαλώς δεν το κάνουμε μόνες μας! Συνεργαζόμαστε με τη Voice Mentoring για την επιστημονική στελέχωση των δράσεών μας. Επιπλέον, διευρύνουμε συνεχώς το συνεργαζόμενο δίκτυο επιστημόνων φωνής, ώστε να δημιουργήσουμε σταδιακά μια οργανική κοινότητα που θα αλληλεπιδρά και θα επωφελείται, ανταλλάσσοντας γνώση και πληροφορία.

Στις δράσεις ARTience υπάρχει πάντα ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό μέρος, ώστε η γνώση να γίνεται άμεσα αντιληπτή με τρόπο βιωματικό.

Υπάρχουν άλλες εταιρείες ή οργανισμοί στην Ελλάδα που να κάνουν κάτι παρόμοιο?

 

Υπήρχε πριν κάποια χρόνια το “Κέντρο Φωνής και Κατάποσης”, που διηύθυνε ο Δρ. Λαμπρόπουλος, αλλά δεν υφίσταται πλέον. Το Κέντρο λειτουργούσε κατά τα πρότυπα των διεθνών Voice Centers και ήμασταν πολύ υπερήφανοι για την ύπαρξή του στην Ελλάδα. Τώρα υπάρχει το “Ιατρείο Παραστατικών Τεχνών και Μουσικής” του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου.

Η PhonoQuest δεν είναι μια ομάδα επιστημόνων που προσπαθούν να προσεγγίσουν τους καλλιτέχνες. Είμαστε καλλιτέχνιδες, που γνωρίζουμε πολύ καλά τα προβλήματα της φωνής των επαγγελματιών, κατανοούμε τις ανάγκες τους και με τους σωστούς επιστήμονες δημιουργούμε πολύ στοχευμένες δράσεις. Έτσι όλα γίνονται εύκολα και έχουν το μέγιστο αποτέλεσμα.

 

Τι είναι το ARTience Voice Weekend που πρόκειται να παρουσιαστεί σε λίγες μέρες? Πού θα γίνει και τι ακριβώς περιλαμβάνει?

 

Το ARTience Voice Weekend Athens είναι ένα διήμερο σεμινάριο 12 ωρών, στο οποίο εισηγητές θα είναι 4 καταξιωμένοι επιστήμονες και θεραπευτές φωνής. Θα πραγματοποιηθεί στο Σεράφειο στις 26 & 27 Μαρτίου, υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενες για την εμπιστοσύνη και τη φιλοξενία τους!

 

Λίγα λόγια για τους 4 εξέχοντες επιστήμονες του ARTience Voice Weekend Athens:

 

Ο Δρ Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, χειρουργός ΩΡΛ και φωνίατρος, έχει βαθιά και πολύχρονη γνώση της ανθρώπινης φωνής. Ερευνητής, λάτρης του μυστηρίου της φωνής, αγόγγυστος στο έργο του, είναι ο σημαντικότερος επιστήμονας φωνής στην Ελλάδα. Πρόσφατα εκδόθηκε το βιβλίο του “Η Φωνή όπως εμείς την ακούσαμε”, στο οποίο καταγράφει την εμπειρία 35 ετών. Μια Βίβλος για όλους τους επαγγελματίες φωνής.

Η Ελπίδα Κουτσουμπάκη, Ειδική Φωνοθεραπεύτρια – Λογοθεραπεύτρια και Ψυχολόγος είναι ίσως η μοναδική στην Ελλάδα με τόσο εκτεταμένη γνώση στην φωνητική αποκατάσταση. Έχει τεράστια εμπειρία στον χώρο της φωνοθεραπείας και διδάσκει ακατάπαυστα σε σεμινάρια, μεταδίδοντας πολύτιμη γνώση και συνδέοντας τους καλλιτέχνες με τους επιστήμονες.

Η Σοφία Γεωργίου, Φυσικοθεραπεύτρια φωνής… ίσως  μοναδική στο είδος της! Εκπαιδεύτηκε δίπλα στον Δρ. Λαμπρόπουλο και, ως φυσικοθεραπεύτρια, συνέδεσε την γνώση της ανατομίας του σώματος με τη λειτουργία του λάρυγγα. Η ύπαρξή της στον χώρο της φωνητικής αποκατάστασης έχει συμβάλει τα μέγιστα στην ταχεία αποκατάσταση φωνητικών προβλημάτων.

Τέλος, η Δρ. Κατερίνα Βαρδονικολάκη, ΩΡΛ ειδική στην ακοή και πιστοποιημένη Ιατρός Παραστατικών Τεχνών – PAMA (Performing Arts Medicine),  είναι πιθανότητα η μοναδική γιατρός ΩΡΛ που έχει αφιερώσει τόσα χρόνια δίπλα στους καλλιτέχνες, ώστε να αναλύσει, να κατανοήσει, να περιθάλψει και να ενημερώσει τον καλλιτεχνικό κόσμο για τη σημαντικότητα της ακοής των μουσικών. Έχει μεγάλο ερευνητικό έργο πάνω στην ακοή και αστείρευτο πάθος για αυτό.

 

Οι εισηγητές του ARTience Voice Weekend Athens είναι η αφρόκρεμα των επιστημόνων φωνής και χαιρόμαστε ιδιαίτερα για την εμπιστοσύνη και την υποστήριξή τους στις δράσεις μας.

Έχουν την ικανότητα να εξηγούν απλά και κατανοητά τον περίπλοκο μηχανισμό της φωνής και συναρπάζουν με το πάθος και το εύρος των γνώσεών τους.

Στο ARTience Voice Weekend θα μιλήσουμε για την ανάλυση του φωνητικού μηχανισμού, τις φωνητικές ποιότητες, τα προβλήματα της επαγγελματικής φωνής και τους τρόπους υγιούς χρήσης της, το αυτί και την επιρροή του στη φωνή μας, τα ακουστικά προβλήματα των μουσικών και τέλος θα αναλύσουμε το σώμα που στηρίζει τη φωνή και πώς μπορούμε με τη σωστή χρήση του να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση και προστασία της φωνής μας.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό. Περισσότερα

Κλείσιμο