Pressroom

Συνάντηση εργασίας – φόρουμ κινητικότητας για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Μητροπολιτικής Περιοχής Θεσσαλονίκης

160310-Συνάντηση1

Παρουσία εκπροσώπων του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, του ΟΑΣΘ, της «Αττικό Μετρό ΑΕ», της «Εγνατία Οδός ΑΕ», πανεπιστημιακών και εκπροσώπων φορέων και συλλόγων, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση εργασίας – φόρουμ κινητικότητας για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Μητροπολιτικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε με εξαιρετική επιτυχία το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Στόχος της συνάντησης εργασίας, που έγινε χτες, ήταν η συζήτηση και συνεργασία των φορέων της Θεσσαλονίκης αναφορικά με την πρόοδο εφαρμογής των μέτρων του ΣΒΑΚ, δυο χρόνια μετά την έγκριση του τελικού κειμένου από το ΣΑΣΘ τον Φεβρουάριο του 2014.

Το ΣΒΑΚ της Μητροπολιτικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, που εκπόνησε το ΣΑΣΘ, είναι το πρώτο στην Ελλάδα και αποτελεί το σημαντικότερο εργαλείο για τη διεκδίκηση κονδυλίων από τους Δήμους της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να υλοποιήσουν έργα βιώσιμης αστικής κινητικότητας, όπως αυτά τα κονδύλια προορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

160310-Συνάντηση2

Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, «το ΣΒΑΚ της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα στρατηγικό σχέδιο με έμφαση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Ήταν το πρώτο σχέδιο του είδους του στη χώρα μας που ακολουθεί όλα τα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα και τις επιταγές της ΕΕ, προσαρμοσμένο παράλληλα στις ιδιαιτερότητες της μητροπολιτικής περιοχής της Θεσσαλονίκης, τη φύση του σχεδιασμού και τα χαρακτηριστικά των εμπλεκομένων και των χρηστών. Μια από τις καινοτομίες του ΣΒΑΚ είναι η ενεργή συμμετοχή των εμπλεκόμενων μερών και ιδιαίτερα των Δήμων και όσων διαμορφώνουν πολιτική στη διαδικασία σχεδιασμού, αλλά και στην τελική υλοποίηση των προβλεπόμενων μέτρων, που στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης είναι 12 (μεταξύ αυτών, ηλεκτρονικό εισιτήριο, θαλάσσια συγκοινωνία, δίκτυο λεωφορειολωρίδων, πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, ακόμη και τραμ). Ήδη στο ΣΑΣΘ λειτουργούμε ειδικό γραφείο ΣΒΑΚ, ώστε σε συνεργασία με τους Δήμους να τους δώσουμε την ευκαιρία να εκπονήσουν τα δικά τους ΣΒΑΚ και να μπορέσουν να διεκδικήσουν κονδύλια για έργα που μπορούν να κάνουν πιο βιώσιμη όλη τη μητροπολιτική περιοχή Θεσσαλονίκης».

Ήδη στη διαδικασία της εκπόνησης του δικού τους ΣΒΑΚ είναι οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Θέρμης, Πυλαίας Χορτιάτη, Παύλου Μελά και Χαλκηδόνας.
Το ΣΒΑΚ του ΣΑΣΘ ήδη έχει βραβευτεί διεθνώς από την Ευρωπαία Επίτροπο για θέματα μεταφορών, Violeta Bulc.

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό. Περισσότερα

Κλείσιμο