FeaturedΔήμοιΠολιτική

Προτεραιότητα της ΝΔ η ύπαρξη Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας – Επιτυχής η εκδήλωση της Γραμματείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Η ύπαρξη ενός Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας , το οποίο θα αναλαμβάνει το χειρισμό κάθε δύσκολης κατάστασης , είναι μια από τις προτεραιότητες της ΝΔ , όπως υπογράμμισε ο τομεάρχης Εσωτερικών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης , βουλευτικής Αττικής κ. Μάκης Βορίδης , στην διάρκεια εκδήλωσης που οργάνωσε η Γραμματεία Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα κεντρικά γραφεία του κόμματος με τον συντονισμό του Γραμματέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ. Τάσου Γαϊτάνη .

Η εκδήλωση με θέμα Αντιμετωπίζοντας τις φυσικές καταστροφές: Η συμβολή και οι ευθύνες της αυτοδιοίκησης , πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 20 Μαρτίου 2018 με ομιλητές το Γραμματέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ Τ. Γαϊτάνη, το βουλευτή και τομεάρχη Εσωτερικών της ΝΔ κ Μ. Βορίδη, το βουλευτή και αναπληρωτή τομεάρχη Εσωτερικών ΝΔ κ Μ. Χαρακόπουλο, τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και πρόεδρο ΕΝΠΕ κ Κ. Αγοραστό, το Δήμαρχο Παπάγου-Χολαργού κ Η. Αποστολόπουλο και τον Δήμαρχο Κυθήρων κ Στρ. Χαρχαλάκη. Παρεμβάσεις έκαναν κατά σειρά ο κ Βλ. Σιώμος, Δημ Σύμβουλος Πεντέλης και Πρόεδρος Συνδέσμου Προστασίας και Ανάπλασης του Πεντελικού, η Δήμαρχος Μάνδρας – Ειδυλλίας κα Ι. Κριεκούκη, ο Δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης κ Γρ. Κωνστανέλλος, η πρώην Δήμαρχος Εκάλης κα Β. Σπηλιωτοπούλου, ο Αντιδήμαρχος Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη και Αντιπρόεδρος ΠΕΣΥΔΑΠ κ Δ. Σταματάτος και ο εντεταλμένος για θέματα πολιτικής προστασίας Αντιδήμαρχος Γλυφάδας κ Σ. Θεοδοσόπουλος

Στις τοποθετήσεις τους οι ομιλητές ανέφεραν, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Ο Γραμματέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ. Γαϊτάνης:

«Ο στόχος μας ήταν εξαρχής να κάνουμε τη γραμματεία αυτοδιοίκησης, μια γραμματεία γνώσης που θα είναι ανοιχτή σε όλους. Είμαστε εδώ λοιπόν για να αναδείξουμε όχι μόνο το πρόβλημα του συντονισμού της Πολιτικής Προστασίας αλλά και τη συνέπεια που οφείλουμε ως φορείς αυτοδιοίκησης, ως πολίτες αλλά και ως πολιτεία, να έχουμε στην αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών.

Γιατί είναι η συνέπεια στην πρόληψη αυτή που μπορεί να κάνει το πρόβλημα διαχειρίσιμο και βεβαίως να κάνει να σωθούν ανθρώπινες ζωές και περιουσίες. Και αυτό βεβαίως αφορά και την τοπική αυτοδιοίκηση, για να κάνουμε και την αυτοκριτική μας. Δεν φτάνει μόνο να ζητάμε, και δικαίως κατά τη γνώμη μου, περισσότερους ρόλους και ευθύνες. Οφείλουμε ταυτόχρονα να δίνουμε εμείς το παράδειγμα μιας προωθημένης διοίκησης που έχει συνέπεια, προσήλωση στους στόχους και βεβαίως διάθεση σύγκρουσης με τα όποια μικροσυμφέροντα και νοοτροπίες δημιουργούν κινδύνους στους πολίτες.»

Ο τομεάρχης Εσωτερικών κ. Βορίδης:

«Μία από τις προτεραιότητες της Νέας Δημοκρατίας είναι η βαθιά αναδιοργάνωση του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε την πολιτική προστασία και αυτή θα γίνει με την ύπαρξη ενός Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου, το οποίο θα αναλαμβάνει το χειρισμό κάθε δύσκολης κατάστασης. Η βασική και καθημερινή του δουλειά θα είναι να ετοιμάζει τις Υπηρεσίες που θα υπάγονται στο κέντρο αυτό αλλά και τους ίδιους τους πολίτες για την δύσκολη εκείνη στιγμή.

Οι φορολογούμενοι πληρώνουν πια πάρα πολλά και είναι εύλογο οι πολίτες να θέλουν όλους τους Φορείς του Δημοσίου να λειτουργούν. Οι ΟΤΑ Α’ βαθμού, οι Δήμοι, παρόλες τις πιέσεις που δέχονται στην αντιμετώπιση της κρίσης, μιας και βρίσκονται σε άμεση επαφή με τους πολίτες, αποτελούν παράδειγμα πολλές φορές αποτελεσματικής λειτουργίας, χωρίς βέβαια να λέμε πως δεν υπάρχουν προβλήματα. Αντιθέτως στους ΟΤΑ Β’ βαθμού και το Κεντρικό Κράτος ο πολίτης συναντά παραλυτικούς μηχανισμούς, οι οποίοι εμποδίζουν την αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση της κρίσης.

Έτσι λοιπόν η Νέα Δημοκρατία οργανώνεται στον άξονα της ύπαρξης ενός Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου, το οποίο θα αναλάβει όλη αυτή την πολύπλοκη και σύνθετη εργασία, ώστε να μπορέσει να την σχεδιάσει, να την δοκιμάσει, να εκπαιδεύσει προσωπικό, πολίτες, Υπηρεσίες για να έχουμε το καλλίτερο δυνατό αποτέλεσμα. »

Ο αν.Τομεάρχης Εσωτερικών κ. Χαρακόπουλος ανέφερε:

« Η ελληνική πολιτεία και στην Πολιτική Προστασία λειτουργεί ως Επιμηθέας και ελάχιστες φορές ως Προμηθέας. Αν ανατρέξουμε σε μικρές και μεγάλες φυσικές καταστροφές θα διαπιστώσουμε παντού την απουσία της πρόληψης, της εφαρμογής επεξεργασμένου σχεδίου και την πλημμελή τήρηση των νόμων, όπως στην πρόσφατη τραγωδία της Μάνδρας, όπου 23 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από την κατεβασιά του ρέματος. Η κυβέρνηση της ΝΔ επιχείρησε με τον νόμο 4249/2014, που ήταν πρωτοποριακός, να διαμορφώσει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας της πολιτικής προστασίας της χώρας σε επιτελικό, επιχειρησιακό και τακτικό επίπεδο. Ο νόμος αυτός, ωστόσο, μέχρι σήμερα, έχει μείνει στα χαρτιά. Η αναβάθμιση της Πολιτικής Προστασίας είναι πρωτίστως ζήτημα πολιτικής οξυδέρκειας και βούλησης. Η ΝΔ τα διαθέτει και τα δύο σε επάρκεια και το βασικό βάρος θα το ρίξει:

Στην προώθηση του Εθνικού Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης.

Στην δημιουργία βάσης δεδομένων, και στη χαρτογράφηση όλης της χώρας.

Στην προτεραιοποίηση των έργων που αφορούν στην πρόληψη των κινδύνων.

Στην βελτίωση του συντονισμού μεταξύ όλων των υπηρεσιών που σχετίζονται με την πολιτική προστασία.

Στο ενιαίο σχέδιο αντιμετώπισης των κινδύνων που πρέπει να ακολουθούν οι Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας στις Περιφέρειες και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπως στις Μονάδες Πολιτικής Προστασίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Στο νέο οργανόγραμμα για την Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Αγοραστός είπε:

«Ένα τόσο ανθρώπινο και σοβαρό θέμα το κράτος το αντιμετωπίζει με πολυνομία και κακονομία. Υπάρχει ελλιπής χρηματοδότηση για πολιτική προστασία και μέτρα πρόληψης καταστροφών, ένα κράτος αργό, δουλοκτητικό με άξονα το πολιτικό κόστος με διάχυση αρμοδιοτήτων και ένα θεσμικό πλαίσιο ελλιπές για εθελοντικές οργανώσεις. Η αφαίρεση εξουσίας από το κεντρικό κράτος είναι η κύρια οδός μεταρρύθμισής του και η μεγαλύτερη προσφορά του απέναντι στον άνθρωπο και την κοινωνία. Δήμος και Περιφέρεια είναι πάντα εκεί για να προστατεύσουν ανθρώπους και περιουσίες, αλλά δεν υπάρχει πλαίσιο υλοποίησης ούτε χρηματοδότηση για έργα. Σε κάθε έκτακτο συμβάν μπαίνει μπροστά πρώτη η τοπική αυτοδιοίκηση χωρίς να έχει αρμοδιότητα, χωρίς να έχει τους αναγκαίους ανθρώπινους και χρηματικούς πόρους και παίρνει όλη την ευθύνη. Χρειάζεται αποκέντρωση ριζική, τολμηρή, ριζοσπαστική. Χρειάζονται ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, με τόλμη και σχέδιο κατανοητό στην πράξη, με συλλογικότητα για ταχεία αναστροφή και δημιουργική ανατροπή της όλης κατάστασης»

Ο Δήμαρχος Παπάγου Χολαργού κ. Αποστολόπουλος ανέφερε:

«Έχουμε τη συνήθεια στην Ελλάδα να αναδεικνύουμε καλές πρακτικές. Σωστό και ωφέλιμο. Μήπως όμως είναι πιο ωφέλιμο να αναδεικνύουμε και τις κακές πρακτικές, τα κακά παραδείγματα; Αυτό προσπάθησα να κάνω, θέλοντας το σύνολο του οργανισμού του Δήμου να αποκτήσει αυτογνωσία, να μάθουμε δηλαδή τις δυνατότητες και τα μειονεκτήματά μας και να προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε. Μην φοβηθείτε την ανάδειξη των κακών πρακτικών. Η ειλικρινής και αποστασιοποιημένη χρονικά από το γεγονός συζήτηση θα αναδείξει πτυχές που δεν θα βρείτε σε κανένα επιχειρησιακό σχέδιο, σε κανένα πρότυπο εγχειρίδιο πολιτικής προστασίας. Ας αποφασίσουμε όμως τί κάνουμε και με τη δασική υπηρεσία. Αυτό που κυρίως μας λείπει είναι η ανθρώπινη παρουσία και ο έλεγχος στο πεδίο σε καθημερινή βάση. Ποιος αστυνομεύει, ποιος ελέγχει, ποιος φροντίζει το δάσος; Αν θέλετε να σας πω για τον Υμηττό, υπεύθυνος είναι ο Δασάρχης και το Δασαρχείο Πεντέλης! Το ΠΔ 135 από τις 27-12-2010 που ιδρύει το Δασαρχείο Υμηττού περιμένει καρτερικά την εφαρμογή του. Ελπίζω μέχρι την εφαρμογή του να υπάρχει και το δάσος του Υμηττού.»

Ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Χαρχαλάκης:

«Η Κεντρική Κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί τις ιδιαιτερότητες των νησιών στον τομέα της πολιτικής προστασίας, ώστε να ενισχύσει στο έπακρον τις νησιωτικές υπηρεσίες. Τα φυσικά φαινόμενα πρέπει να αντιμετωπίζονται στη γέννησή τους ώστε να μην καταστούν ανεξέλεγκτα και αυτό είναι ευθύνη της πολιτείας σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση. Οι προβλέψεις του Νόμου σχετικά με τις υποχρεώσεις των Δήμων στην πολιτική προστασία δεν έχουν λάβει υπόψη τους την ύπαρξη Δήμων πολλών ταχυτήτων: μειωμένο προσωπικό και χρηματοδοτήσεις, μειονεκτικοί Δήμοι κ.λπ. Η θεωρία διαφέρει πολύ από την πράξη. Για να επιτελέσουν οι Δήμοι επαρκώς τα καθήκοντα πολιτικής προστασίας πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους προσωπικό, μέσα και χρήματα και να μην αντιμετωπίζονται εχθρικά και γραφειοκρατικά από παθογενείς υπηρεσίες όπως τα Δασαρχεία ή η Αρχαιολογία που πρέπει να εγκρίνουν ακόμα και την συντήρηση των ζωνών πυρασφάλειας στα δάση!» ενώ για τη μεγάλη πυρκαγιά που έπληξε το νησί το καλοκαίρι του 2017, είπε «Λανθασμένη επιχειρησιακή και συντονιστική αντιμετώπιση από τον ίδιο τον Υπαρχηγό Επιχειρήσεων και τους επιτελείς του. Σημειώνεται ότι η ευθύνη και ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της καταστολής των δασικών πυρκαγιών ανήκει αποκλειστικά στο Π.Σ. κατά το άρθρο 1 παρ. 1 του Ν.2612/1998. Τραγικά συντονιστικά και επιχειρησιακά λάθη. Οι αρμόδιοι δεν εισάκουγαν τις τοπικές αρχές στην υπόδειξη των αγροτικών οδών. Η Αστυνομία ρώταγε το Δήμαρχο σε ποια συχνότητα μπορεί να μιλήσει με την Πυροσβεστική στον ασύρματο!»

Μεταξύ άλλων παρέστησαν ο Δήμαρχος Γλυφάδας κ Γ.Παπανικολάου, ο Δήμαρχος Κηφισιάς κ Γ. Θωμάκος, ο Δήμαρχος Μεγάρων κ Γρ.Σταμούλης, ο Δήμαρχος Ασπροπύργου κ Ν.Μελετίου, τέως Δήμαρχοι, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, μέλη της ΠΕ της ΝΔ, πρόεδροι ΝΟΔΕ και ΔΗΜ.ΤΟ.

Tags

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close