Πολιτισμός

Ο Πολύδωρος Καρυοφύλλης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Kalamata:21

25223393_pokayio.limghandler
Ο εικαστικός και συνιδρυτής της Μπιενάλε Αθηνών, Poka Yio, κατά κόσμον Πολύδωρος Καρυοφύλλης, αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση της υποψηφιότητας της Καλαμάτας ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2021.

Μετά την πρόκριση της Καλαμάτας στους τρεις τελικούς διεκδικητές για τον τίτλο τον περασμένο Φεβρουάριο, το Γραφείο Υποψηφιότητας Kalamata:21, προκήρυξε πανελλαδικό διαγωνισμό για τις επιτελικές θέσεις της διεκδίκησης.

Την Παρασκευή, κατόπιν εξέτασης των αιτήσεων και τη διεξαγωγή συνεντεύξεων, το Διοικητικό Συμβούλιο της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ», ανακήρυξε ομόφωνα τον κ.Καρυοφύλλη ως νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Kalamata:21.

Στο διαγωνισμό συμμετείχε και η Έλενα Πέγκα, καλλιτεχνική διευθύντρια της υποψηφιότητας κατά την πρώτη φράση της διεκδίκησης, η οποία όμως δεν επελέγη.

Η αντίδραση της πρώην καλλιτεχνικής διευθύντριας

Σε επιστολή της, η κ. Πέγκα εκφράζει τη δυσαρέσκιά της για την απόφαση του ΔΣ αφήνοντας σαφείς αιχμές για τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί το τελευταίο διάστημα στον χώρο του πολιτισμού.

«Δεν γνωρίζω τους λόγους της μη επιλογής μου» γράφει, συγκεκριμένα και αναρωτιέται ποιοι λόγοι είναι «ικανοί ώστε να οδηγήσουν τον δήμο να αλλάξει τον άνθρωπο, του οποίου η πρόταση οδήγησε στην επιτυχία της πρόκρισης της πόλης;».

Κάνοντας λόγο για «απόκρυψη προθέσεων», σημειώνει: «Οσο δουλεύαμε για την πρόκριση, υπήρχε μικρό ενδιαφέρον. Με το που προκρίθηκε η πόλη, άλλαξε το τοπίο. Αίφνης, το πολιτικό ενδιαφέρον παρατάξεων, πολιτικών προσώπων, άλλων δήμων, Περιφέρειας, κ.λπ, φούντωσε».

Συνεχίζει λέγοντας: «Τι είδους απόρριψη είναι αυτή που απομακρύνει το πρόσωπο αλλά κρατά τις προτάσεις;».

Αναλυτικά η επιστολή της Έλενας Πέγκα:

«Σε όλα τα μέρη του κόσμου λένε πως την ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Στην Ελλάδα, στο χώρο του πολιτισμού, οι αλλαγές προσώπων και ομάδων, ιδίως πετυχημένων, έχει γίνει κάτι σαν επιδίωξη τον τελευταίο καιρό. Ετσι δεν έμεινα τόσο εμβρόντητη όταν ήρθε και η σειρά μου, ούτε ότι το πληροφορήθηκα από μια δημοσίευση στην τοπική εφημερίδα της Καλαμάτας και όχι από επίσημα χείλη -άλλη μια συνηθισμένη τακτική της εποχής. Εκεί διάβασα πως την θέση μου πήρε ο εικαστικός καλλιτέχνης Πολύδωρος Καρυοφύλλης (Poka-Yio).

»Κρατούσα τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Γραφείου Υποψηφιότητας της Καλαμάτας για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021. Είχα αναλάβει τον Φεβρουάριο του 2015 και ο φάκελος-πρόταση που καταθέσαμε με τους συνεργάτες μου ήταν αυτός που έδωσε την πρόκριση στην Καλαμάτα τον Φεβρουάριο του 2016. Πετύχαμε, μετά από σκληρή δουλειά, ανάμεσα σε 14 ελληνικές πόλεις που είχαν θέσει υποψηφιότητα, η Καλαμάτα να προκριθεί στον τελικό γύρο με την Ελευσίνα και την Ρόδο.

»Ως δημιουργός και επαγγελματίας του χώρου μου έχω ένα δίκτυο γνωριμιών και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, το οποίο ενεργοποίησα. Πολλοί και διαφορετικοί άνθρωποι και φορείς δέχτηκαν να συμμετέχουν, εμπιστεύτηκαν την ομάδα μας, έδωσαν τις ιδέες τους ή και τα ονόματά τους. Ετσι φτιάχτηκαν οι προτάσεις μου για το πρόγραμμα. Είναι και πολλοί άλλοι που περίμεναν τον δεύτερο γύρο όπου όλα θα γίνονταν πιο συγκεκριμένα.

»Καταλαβαίνω τη νόμιμη διαδικασία του διαγωνισμού που ακολουθήθηκε για την αλλαγή μου -στο διαγωνισμό πήρα και εγώ μέρος. Ομως, δεν γνωρίζω τους λόγους της μη επιλογής μου. Μαζί με εμένα δεν επιλέγονται και οι προτάσεις μου για το πρόγραμμα; Τι είδους απόρριψη είναι αυτή που απομακρύνει το πρόσωπο αλλά κρατά τις προτάσεις; Ποιοι λόγοι είναι ικανοί ώστε να οδηγήσουν τον δήμο να αλλάξει τον άνθρωπο, του οποίου η πρόταση οδήγησε στην επιτυχία της πρόκρισης της πόλης; Οταν μάλιστα, σύμφωνα με τους κανονισμούς, πάνω στην πρόταση που έχει προκριθεί θα πρέπει να συνεχίσει η διεκδίκηση και στο τελικό στάδιο. Ο τελικός φάκελος δε, θα πρέπει να είναι έτοιμος σε τέσσερις μήνες.

»Δυστυχώς, οδηγούμαι να πιστεύω πως υπάρχει απόκρυψη προθέσεων. Οσο δουλεύαμε για την πρόκριση, υπήρχε μικρό ενδιαφέρον. Με το που προκρίθηκε η πόλη, άλλαξε το τοπίο. Αίφνης, το πολιτικό ενδιαφέρον παρατάξεων, πολιτικών προσώπων, άλλων δήμων, Περιφέρειας, κ.λπ, φούντωσε.

»Γίνεται έτσι οι καλλιτέχνες και οι καλλιτεχνικοί διευθυντές να χτίσουν κάτι, όταν δεν εγκαθίστανται σχέσεις εμπιστοσύνης και σεβασμού; Γεννιέται έτσι πολιτιστικό έργο; Πολιτισμός; Εδώ δεν τηρούνται ούτε τα τυπικά τιμώντας έναν πολύτιμο συνεργάτη έστω με επίσημο δημοσίευμα ευχαριστίας για το έργο που προσέφερε. Απεναντίας. Δημιουργούνται υπόνοιες απαξίας γύρω από το πρόσωπό μου.

»Για την ιστορία, αλλά και γιατί πιστεύω στις ανοιχτές διαδικασίες, δημοσιεύω σήμερα αποσπάσματα από τα τρία κεφάλαια του φακέλου υποψηφιότητας της Καλαμάτας για τα οποία είχα την ευθύνη ως καλλιτεχνική διευθύντρια (σ.σ. τα αποσπάσματα δημοσιεύονται στο eleftheriaonline.gr). Αφορούν στην κεντρική ιδέα της υποψηφιότητας, στην ευρωπαϊκή της διάσταση και δίνουν δείγμα του καλλιτεχνικού προγράμματος. Το τρίτο κεφάλαιο το δημοσιεύω επιγραμματικά, χωρίς να αποκαλύπτω τους συνεργάτες, τους χώρους, το budget. Εύχομαι η χρήση της πρότασης αυτής που φτιάξαμε με την ομάδα μου και που έκανε την πόλη να προκριθεί να φέρει τον τίτλο στην Καλαμάτα.

»Η δημοσιοποίηση αυτών των τριών κεφαλαίων στην ολότητά τους έπρεπε να είχε γίνει μόλις προκριθήκαμε.

»Τέλος, λυπάμαι βαθύτατα που φεύγω έτσι και θέλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου στο γραφείο, την ομάδα, αλλά και όλους τους φορείς και τους ανθρώπους της Καλαμάτας που μοιράστηκαν μαζί μου τις ιδέες τους και με στήριξαν όσο ήμουν ανάμεσά τους και με έκαναν να νιώθω ευπρόσδεκτη. Είναι πάρα πολλοί. Ξέρουν ποιοι είναι. Μια ολόκληρη πόλη… σχεδόν».

in.gr

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό. Περισσότερα

Κλείσιμο