Αρχική / Ελλάδα / Πολιτική / Η ΠΟΕ ΟΤΑ παρουσίασε την δική της νομοθετική πρόταση για τους συμβασιούχους

Η ΠΟΕ ΟΤΑ παρουσίασε την δική της νομοθετική πρόταση για τους συμβασιούχους

Η ΠΟΕ ΟΤΑ παρουσίασε την δική της νομοθετική πρόταση για τους συμβασιούχους , σε ειδική συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 26 Ιουνίου στις 10 το πρωί στα γραφεία της Ομοσπονδίας .

«Καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν προβλήματα λόγω της απεργίας, αλλά οι πολίτες είναι μαζί μας και καταλαβαίνουν», υπογράμμισε , μεταξύ άλλων στην τοποθέτησή του ο Πρόεδρος της ΠΟΕ ΟΤΑ Νίκος Τράκας .

 Σε ερώτηση της aftodioikisinews.gr τι απαντά σε όσους επικαλούνται θέματα δημόσιας υγείας , ο Νίκος Τράκας σημείωσε ότι ήδη αυξάνονται τα απορριμματοφόρα σε ευαίσθητα σημεία και ότι η Ομοσπονδία σε συνεννόηση με τα πρωτοβάθμια σωματεία , θα κάνουν ότι είναι δυνατόν για να διασφαλίσουν τους όρους για την προστασία της δημόσιας υγείας .

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση που δεν υιοθετηθεί η πρόταση τους από τον Πάνο Σκουρλέτη , η απάντηση που δόθηκε σε σχετική ερώτηση , είναι η συνέχιση και η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Όσο αφορά την νομοθετική πρόταση της ΠΟΕ ΟΤΑ , αυτή αναλύθηκε από την εργατολόγο κυρία Μαρία Τσίπρα , η οποία στην αρχή της τοποθέτησής της  υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση που υποσχέθηκε να τακτοποιήσει τους συμβασιούχους , τώρα έρχεται η ίδια Κυβέρνηση και το ανατρέπει .

Δεν εξασφαλίζεται με την πρόταση της κυβέρνησης ότι οι νέες συμβάσεις που προτείνει, θα περάσουν από το ελεγκτικό συνέδριο. Δεν καταργεί με οποιοδήποτε τρόπο το δρόμο στους ιδιώτες εργολάβους.

Ήδη στη Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζουμε το πρώτο ακραίο φαινόμενο ιδιωτικοποίησης. Το χειρότερο όλων είναι ότι ζούμε σε μία χώρα όπου επί 7 χρόνια το Σύνταγμα έχει καταντήσει κουρελόχαρτο με το να παραβιάζονται ακόμα και δικαστικές αποφάσεις.

Υπάρχει κοινοτική οδηγία που διασφαλίζει τους εργαζόμενους αυτούς έναντι καταχρήσεων. Η πρόταση μας είναι συμβατή με το Σύνταγμα. Είναι εφικτή μπορεί να περάσει τη θέτουμε σε δημόσιο διάλογο και σε κριτική και πιστεύουμε ότι το υπουργείο πρέπει να την υιοθέτηση για να λυθεί το πρόβλημα που το ίδιο έχει δημιουργήσει, ε’ιπς μεταξύ άλλων η κυρία Τσίπρα .

Ποια είναι η πρόταση της ΠΟΕ ΟΤΑ

Μια άρτια και ολοκληρωμένη νομοτεχνικά νομοθετική πρόταση κατέθεσε η ΠΟΕ ΟΤΑ , την οποία και παρουσίασε ενώπιον των ΜΜΕ η εργατολόγος κυρία Μαρία Τσίπρα.

Ο Πρόεδρος της ΠΟΕ ΟΤΑ Νίκος Τράκας με την εργατολόγο κυρία Μαρία Τσίπρα

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ

Θεσμικό πλαίσιο πρόσληψης τεχνικού και βοηθητικού προσωπικού στους Ο.Τ.Α.

  1. Οι προσλήψεις προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών καθαριότητας και των λοιπών τεχνικών υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. και των Νομικών Προσώπων των Ο.Τ.Α., πραγματοποιούνται, μέσω ειδικών αντικειμενικών διαδικασιών, όπως περιγράφονται στον παρόντα Νόμο, υπό τον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π., με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου.
  2. Κριτήρια για την πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού είναι η κατοχή των απαιτούμενων για κάθε κλάδο τυπικών προσόντων και η εμπειρία σε συναφείς υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. και των Νομικών Πρόσωπων αυτών. Πρόσθετο, συνεκτιμώμενο προσόν θεωρείται η 12μηνη εμπειρία σε συναφείς υπηρεσίες του φορέα, στον οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί η πρόσληψη καθώς και η εμπειρία, που έχει αποκτηθεί εντός της τελευταίας πενταετίας από την έκδοση του παρόντος νόμου. Ως εμπειρία νοείται η αποκτηθείσα με οποιαδήποτε μορφής σύμβαση ή σχέση εργασίας ή έργου ή παροχής υπηρεσιών, η οποία αποδεικνύεται είτε από σχετική βεβαίωση του φορέα, στον οποίο παρείχε τις υπηρεσίες του ο υποψήφιος, είτε από σχετική βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα και υπεύθυνη δήλωση του υποψηφίου για το είδος της εμπειρίας του.
  3. Εντός μηνός από την δημοσίευση του παρόντος Νόμου, οι Ο.Τ.Α. και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου των Ο.Τ.Α. καταγράφουν τις ανάγκες τους σε τεχνικό και βοηθητικό προσωπικό, αποτυπώνοντας παράλληλα, την σύνθεση του προσωπικού, που ήδη υπηρετεί ως τακτικό προσωπικό στο ως άνω αντικείμενο καθώς και των απασχολούμενων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου και αποστέλλει την σχετική καταγραφή στο Υπουργείο Εσωτερικών, που την διαβιβάζει αμελλητί στο Α.Σ.Ε.Π. Η καταγραφή συνοδεύεται από έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας του φορέα, ότι υφίστανται διαθέσιμες πιστώσεις από οποιαδήποτε πηγή για την πληρωμή των ως άνω εργαζομένων και απόφαση του αρμοδίου οργάνου του φορέα, περί σύστασης οργανικών θέσεων, που αντιστοιχούν στις ανάγκες, την κάλυψη, των οποίων αιτείται. Ο αριθμός των θέσεων, που συστήνονται δεν μπορεί να είναι μικρότερος από τον αριθμό των προσώπων, που ήδη απασχολούνται με συμβάσεις εργασίας ή έργου ή παροχής υπηρεσιών στις ως άνω υπηρεσίες. Φορείς, που δεν προβαίνουν σε καταγραφή των αναγκών τους και σε σύσταση οργανικών θέσεων ή συστήνουν αριθμό θέσεων, που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους ανάγκες, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, δεν δύνανται να καλύψουν αυτές, μέσω πρόσληψης προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου ή έργου ή ανάθεσης υπηρεσιών για διάστημα έτους από την έναρξη της παρούσας διαδικασίας.
  4. Το Α.Σ.Ε.Π., εντός μηνός από την παραλαβή των αιτημάτων, επεξεργάζεται αυτά και εκδίδει ανακοινώσεις ανά φορέα, καλώντας όλους τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν αιτήσεις για την πρόσληψη τους με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Μετά την λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, το Α.Σ.Ε.Π. επεξεργάζεται αυτές και προβαίνει σε εγγραφή των υποψηφίων σε πίνακες κατάταξης, μοριοδοτώντας αυτούς, με βάση τους μήνες της εμπειρίας τους, ως εξής:

α. εμπειρία στο αντικείμενο της θέσεως σε Ο.Τ.Α. και Νομικών Προσώπων των Ο.Τ.Α.: 10 μόρια για κάθε μήνα, χωρίς περιορισμό,

β. 12μηνη εμπειρία στο αντικείμενο της θέσεως στον συγκεκριμένο φορέα: 2 πρόσθετα μόρια ανά μήνα εμπειρίας.

γ. εμπειρία στο αντικείμενο της θέσεως σε Ο.Τ.Α. και Νομικά Πρόσωπα των Ο.Τ.Α. εντός των τελευταίων πέντε ετών από την ημέρα έκδοση της ανακοίνωσης: 1 πρόσθετο μόριο, ανά μήνα εμπειρίας.

Μετά την μοριοδότηση των υποψηφίων και την ένταξη τους σε πίνακες κατάταξης, κατά φθίνουσα σειρά ανά φορέα, το Α.Σ.Ε.Π. ελέγχει τα δικαιολογητικά των υποψηφίων, κυρώνει τους πίνακες και αποστέλλει αυτούς στους φορείς, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η πρόσληψη του προσωπικού. Η ως άνω απόφαση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Εντός δέκα ημερών από την παραλαβή των πινάκων, ο οικείος φορέας, καλεί το προσωπικό να προσέλθει, προκειμένου να υπογράψει σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου και με απόφαση του αρμοδίου οργάνου, τοποθετεί τους προσλαμβανόμενους στις οργανικές θέσεις, που έχουν ήδη συσταθεί. Η παρούσα διαδικασία εξαιρείται των διατάξεων του ν. 4129/2013.

  1. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται στο εν λόγω προσωπικό οι διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (Ν.3584/2007), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, με την εξαίρεση των διατάξεων, που αφορούν στην ηλικία των υποψηφίων.
  2. Μέχρι την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών και την κατάρτιση των συμβάσεων Αορίστου Χρόνου και εφόσον οι εργαζόμενοι έχουν υποβάλει αίτηση προς πρόσληψη, οι συμβάσεις εργασίας Ορισμένου Χρόνου του προσωπικού, που ήδη απασχολείται, παρατείνονται αυτοδικαίως.
  3. Οι διατάξεις του άρθρου 61 του Ν.3979/2011 και άρθρου 47 του Ν.4257/2014 καταργούνται από την δημοσίευση του παρόντος.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Όπως προκύπτει από το άρθρο 103, παρ.3 του Συντάγματος, αυτό επιτρέπει την πρόσληψη προσωπικού για κάλυψη οργανικών θέσεων τεχνικού και βοηθητικού προσωπικού, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου. Ρητώς δε η ως άνω διάταξη παραπέμπει σε έκδοση ειδικού Νόμου, που ορίζει τους όρους για την πρόσληψη και τις εγγυήσεις, τις οποίες έχει το προσωπικό, που προσλαμβάνεται. «3. Οργανικές θέσεις ειδικού Επιστημονικού καθώς και τεχνικού ή βοηθητικού προσωπικού μπορούν να πληρούνται με προσωπικό, που προσλαμβάνεται με σχέση ιδιωτικού δικαίου. Νόμος ορίζει τους όρους για την πρόσληψη, καθώς και τις ειδικότερες εγγυήσεις, τις οποίες έχει το προσωπικό, που προσλαμβάνεται».

Το προσωπικό, που απασχολείται στους συγκεκριμένους κλάδους αποτελεί αναμφίβολα τεχνικό και βοηθητικό προσωπικό, ενώ έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά: αφενός δεν απαιτούνται για την άσκηση των καθηκόντων του ειδικά, αυξημένα προσόντα, δεδομένου, ότι πρόκειται για προσωπικό υποχρεωτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τεχνικές και πρακτικές ως επί τω πλείστω γνώσεις, που έχουν αποκτηθεί μέσω της εμπειρίας, που έχουν αποκτήσει και αφετέρου η εμπειρία του εν λόγω προσωπικού, στον συγκεκριμένο χώρο εργασίας αποτελεί ένα σημαντικό κριτήριο για την πρόσληψη του, αφού η γνώση του χώρου δουλειάς και των ιδιαιτεροτήτων, που αυτός παρουσιάζει αποτελούν κρίσιμο μέγεθος για την αποδοτικότητα και την αύξηση της παραγωγικότητας των ως άνω εργαζομένων.

Επιπροσθέτως, μετά την πρόσφατη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπου με σαφήνεια διαπιστώθηκε, ότι οι εργαζόμενοι στις ως άνω υπηρεσίες έχουν υποστεί καταχρήσεις, λόγω των παρατάσεων των συμβάσεων τους, πράγμα, που σαφώς απαγορεύεται από την Κοινοτική Νομοθεσία, η απόδοση κεντρικής βαρύτητας στο κριτήριο της κτηθείσας εμπειρίας και μάλιστα εντός των τελευταίων πέντε ετών, είναι η πλέον συμβατή προς την Κοινοτική Οδηγία 1999/70/ΕΚ λύση, προκειμένου οι καταχρήσεις αυτές να αντιμετωπιστούν εις όφελος των εργαζομένων και όχι εις βάρος αυτών, όπως δυστυχώς συμβαίνει μέχρι σήμερα.

Εκ των ανωτέρω είναι σαφές, ότι το Σύνταγμα, παραπέμπει σε έκδοση εφαρμοστικού Νόμου, που θα ρυθμίσει τους όρους πρόσληψης του τεχνικού και βοηθητικού προσωπικού. Τέτοιοι Νόμοι ίσχυαν στο παρελθόν και προέβλεπαν ειδική διαδικασία πρόσληψης π.χ. για το προσωπικό καθαριότητας σε απόλυτη σύμπνοια προς το Σύνταγμα, όπως ήταν ο Ν.2314/1953. Αντίστοιχα, ειδικές διατάξεις ισχύουν σήμερα για το ειδικό επιστημονικό προσωπικό, σε απόλυτη συνάφεια προς το Σύνταγμα. Δεδομένου, ωστόσο, ότι οι διατάξεις του υφιστάμενου νομικού πλαισίου δεν προέβλεπαν αντικειμενικά κριτήρια επιλογής του προσωπικού και η διαδικασία προσλήψεως δεν τελούσε υπό τον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π., το θεσμικό πλαίσιο πρέπει να αναβαθμιστεί, εισάγοντας την ύπαρξη αντικειμενικών κριτηρίων, το σημαντικότερο εκ των οποίων για την συγκεκριμένη κατηγορία προσωπικού είναι η εμπειρία στον συγκεκριμένο φορέα εργασίας και στο συγκεκριμένο αντικείμενο της θέσεως και εμπλέκοντας στην διαδικασία πρόσληψης το Α.Σ.Ε.Π., το οποίο επιβλέπει το σύνολο της διαδικασίας.

Η υποχρέωση αυτή απορρέει από το άρθρο 103, παρ.7 του Συντάγματος, σύμφωνα με την οποία «7. Η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά, πλην των περιπτώσεων της παραγράφου 5, γίνεται είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως νόμος ορίζει. Νόμος μπορεί να προβλέπει ειδικές διαδικασίες επιλογής, που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας«.

Επιπροσθέτως, με τις διατάξεις του παρόντος σχεδίου Νόμου, επιτυγχάνεται η καταγραφή του συνόλου των αναγκών των Ο.Τ.Α. και των Νομικών τους Προσώπων σε προσωπικό των ως άνω κλάδων, κατά τρόπο, ώστε να επέλθει μείωση του πραγματικού κόστους των υπηρεσιών καθαριότητας και τεχνικών αντικειμένων, αφού οι ανάγκες πλέον καλύπτονται με προσωπικό Αορίστου Χρόνου ενώ καταργούνται οι διατάξεις, που επέτρεπαν την ανάθεση των υπηρεσιών αποκομιδής σε ιδιώτες, διαφυλάσσοντας έτσι τον Δημόσιο χαρακτήρα των υπηρεσιών αυτών. Αντίστοιχα, η στελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών με έμπειρο προσωπικό, οδηγεί σε μείωση του κόστους τεχνικών εργασιών, αφού και οι εν λόγω υπηρεσίες στελεχώνονται πλέον επαρκώς και καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες τους.

Την ίδια στιγμή, διασφαλίζεται η μέσω προκαθορισμένων και αντικειμενικών κριτηρίων (όπως είναι η εμπειρία) και υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, επιλογή προσωπικού, που μπορεί άμεσα να ενταχθεί στον φορέα απασχόλησης, προκειμένου να ανταποκριθεί άμεσα στις ανάγκες των φορέων, χωρίς μάλιστα να χρειαστεί διάστημα εκπαίδευσης ή προσαρμογής στους χώρους εργασίας. Την ίδια στιγμή, παρέχεται η ευελιξία, που είναι απαραίτητη για τους φορείς, αναφορικά με τις πηγές χρηματοδότησης της εργασίας του προσωπικού αυτού.

Τέλος, προκειμένου να καλυφθούν οι άμεσες και επιτακτικές ανάγκες των Δήμων και των Νομικών τους Προσώπων σε προσωπικό, προβλέπεται η παράταση της απασχόλησης των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών.

Δείτε επίσης

Η Κυβέρνηση θέλει τα ταμειακά διαθέσιμα των Δήμων στην ΤτΕ – Αντιδράσεις από ΚΕΔΕ

Στο προσκήνιο και πάλι τα ταμειακά διαθέσιμα των Δήμων , με την Κυβέρνηση μέσω εγγράφου του …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό. Περισσότερα

Κλείσιμο