Αρχική / Ελλάδα / Οικονομία / Απαλλαγή ΕΝΦΙΑ και δημοτικά τέλη στη Fraport ; Ερωτήματα από ΟΣΥΠΑ
Απαλλαγή ΕΝΦΙΑ και δημοτικά τέλη στη Fraport

Απαλλαγή ΕΝΦΙΑ και δημοτικά τέλη στη Fraport ; Ερωτήματα από ΟΣΥΠΑ

Απαλλαγή ΕΝΦΙΑ και δημοτικά τέλη στη Fraport  ; Το ερώτημα είναι πραγματικό και προκύπτει από την καταγγελία της ΟΣΥΠΑ, την Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας  , σε ανακοίνωση – απάντηση στο ΤΑΙΠΕΔ , με αφορμή το από 31/8/2016  Δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ, στις καταγγελίες της ΟΣΥΠΑ, ότι οι υψηλές  χρεώσεις στα προς παραχώρηση αεροδρόμια θα τα καταστήσουν μη ελκυστικούς προορισμούς με καταστροφικές συνέπειες στην εθνική οικονομία .

Η ΟΣΥΠΑ θέτει μια σειρά από καίρια ερωτήματα , μεταξύ των οποίων αποκαλύπτεται  ότι  η Ελληνική Κυβέρνηση  απήλλαξε από ΕΝΦΙΑ και δημοτικά τέλη τη Fraport .

Αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΣΥΠΑ :   «Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση βέβαια, να θέσουμε τα ερωτήματα αυτά σε έναν εξωθεσμικό φορέα, που δυστυχώς έχει αντικαταστήσει την αιρετή κυβέρνηση, αν και τα συμφέροντα που εξυπηρετεί είναι αυτά των δανειστών και όχι του ελληνικού λαού , και τα ερωτήματα που θέτει είναι : 

– Πως εξηγείται και τι υποκρύπτεται πίσω από το γεγονός ότι πρώτα προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός και έγινε η κατακύρωση στη Fraport και μετά προσλήφθηκε ο Σύμβουλος – Εκτιμητής για να καθορίσει την αξία των ήδη “παραχωρημένων” αεροδρομίων ;

– Από ποιους εκβιάστηκε η ελληνική κυβέρνηση και απήλλαξε από ΕΝΦΙΑ και δημοτικά τέλη τη Fraport, όταν μη κερδοσκοπικά και κοινωφελή ιδρύματα πληρώνουν, όπως π.χ «Το χαμόγελο του Παιδιού», « Παιδικό Χωριό SOS», « Ίδρυμα Ανιάτων» κλπ.

-Με ποιο σκεπτικό και προς όφελος ποίων το ελληνικό δημόσιο είναι εγγυητής για τις δαπάνες των μελλοντικών επενδύσεων της Fraport;

– Με ποια αρμοδιότητα-εξουσιοδότηση εκπρόσωποι της Fraport, επισκέπτονται τα προς παραχώρηση αεροδρόμια, καταγράφοντας την κινητή και ακίνητη περιουσία τους, παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν νομότυπα περιέλθει στην κατοχή τους ;

– Γιατί η Fraport εμφανίζεται και έχει γίνει αποδεκτή από κρατικούς φορείς ως ιδιοκτήτης των 14 αεροδρομίων, ενώ δεν έχει καταβληθεί το πολυδιαφημισμένο εφάπαξ τίμημα του 1,24 δισεκατομμυρίων ευρώ όπως προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης ; Πότε θα καταβληθούν στο ελληνικό δημόσιο τα 280 εκατομμύρια που αντιστοιχούν στο Φ.Π.Α. του εφάπαξ τιμήματος ;

– Με δεδομένες τις δηλώσεις της Fraport  ότι από 1/12/2016 αναλαμβάνει την λειτουργία των 14 αεροδρομίων ρωτάμε :
α)  Έχουν υποβληθεί από τη Fraport στις αρμόδιες κρατικές αρχές (ΥΠΑ, Υπουργείο Οικονομικών κλπ) τα απαιτούμενα έγγραφα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς, τα οποία αποδεικνύουν την ικανότητα της εταιρείας να διαχειριστεί με ασφάλεια την λειτουργία των 14 αεροδρομίων ; Επισημαίνεται ότι ανεξάρτητα από το φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου, υπεύθυνο για την ασφάλεια των πτήσεων είναι το ελληνικό κράτος.

β)  Έχει ελεγχθεί το εταιρικό οργανόγραμμα και εάν το αρμόδιο προσωπικό έχει τις απαιτούμενες άδειες και πιστοποιήσεις  ;

γ)  Έχουν υπογραφεί και έχουν ελεγχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες οι συμβάσεις της Fraport με φορείς που θα της παρέχουν υπηρεσίες security, υπηρεσίες πυρασφάλειας/διάσωσης κλπ ;

– Γιατί δεν υπάρχει η απαιτούμενη διαφάνεια στην εταιρική δομή και τη μετοχική σύνθεση  των δύο θυγατρικών της Fraport τη στιγμή που πρόκειται για μία εταιρεία η οποία θα διαχειριστεί βασικές υποδομές της χώρας που έχουν άμεση σχέση με την εθνική ασφάλεια , την οικονομική ανάπτυξη και το κοινωνικό κράτος ;

– Γιατί γίνεται συνειδητή προσπάθεια απόκρυψης της διαφορετικότητας  α) του Τέλους Εκσυγχρονισμού Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕ.Α.Α.) που επιβάλλεται από το ελληνικό κράτος με το Κανονισμό ΕΕ 2009/2003, σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη «σαν ειδικό δημοσιονομικό βάρος ήτοι φορολογικό βάρος εν ευρεία έννοια (ΔΕΦ Πειρ. 323/2000, ΔΕΦ Πειρ. 220/20080, Γνωμοδοτήσεις Νομικού Συμβουλίου του Κράτους 407/2012 και 9/2012)», από  β) τα Αερολιμενικά Τέλη (Τέλη Προσγείωσης, Τέλη Στάθμευσης, Τέλη Χρήσης Αερολιμένα) που επιβάλλονται από το φορέα λειτουργίας των αεροδρομίων και  γ) τα Τέλη Επιβατών που αφορούν εξυπηρετήσεις που παρέχονται στους επιβάτες (χρήση φυσούνας, σύστημα QUTE κλπ) τα οποία επίσης επιβάλλονται από το φορέα λειτουργίας του αεροδρομίου ;»

Τελειώνοντας ρωτά τα αρμόδια Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων και Οικονομικών

α) η πίτα των 280 εκατ ετησίως του ΤΕΑΑ πως και σε ποιους θα μοιραστεί ;

β)τελικά ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέματα , το ΤΑΙΠΕΔ ή η ΟΣΥΠΑ ;

Η ανακοίνωση καταλήγει : «Όλα τα παραπάνω καταγγέλλουμε ως Ομοσπονδία στο ελάχιστο, προσπαθώντας να διασφαλίσουμε  ότι τα προς παραχώρηση αεροδρόμια δεν θα ακολουθήσουν το παράδειγμα του πανάκριβου αεροδρομίου των Σπάτων και θα συνεχίσουν να λειτουργούν με ασφάλεια, διατηρώντας τον κοινωνικό και οικονομικό  ρόλο τους προς όφελος της χώρας μας. Μετά τα παραπάνω αφήνουμε στη κρίση του ελληνικού λαού το γεγονός ότι ένα μόρφωμα σαν το ΤΑΙΠΕΔ διαχειρίζεται τη περιουσία του ελληνικού λαού και το μέλλον της χώρας και μάλιστα έχει ασυλία για τις πράξεις του απέναντι σε οποιοδήποτε ποινικό ή οικονομικό έγκλημα..»

Σχετικά admin

Δείτε επίσης

Μεταρρύθμιση για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων του ΕΣΠΑ από τους Δήμους

«Απαιτείται μία ριζική μεταρρύθμιση που θα διευκολύνει την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό. Περισσότερα

Κλείσιμο